Produktų garantijos ypatumai

Rugpjūtis01

Warranty void

Neseniai pasiėmiau iš garantinio aptarnavimo NAUJĄ "Acme V-400x"... Jau trečią sykį. Pagroja, sugenda, priduodi su visa muzika ir, jei yra, kitais duomenimis ir gauni naują, tuščią, gražiai įpakuotą. Atrodo, viskas beveik gražu. Kas keletą mėnesių vis po naują įrenginį turi, kurio nauju nenubraižytų ir nenutrintu paviršiumi gali džiaugtis. Bet...

Tas "bet..." reiškia produktų gamintojų ir/ar tiekėjų savivalę, manipuliavimą vartotojais ir produktų garantinio aptarnavimo sąlygomis. Pamėginkime pamodeliuoti keletą situacijų, su sąlyga, jog garantinis laikotarpis yra lygus nustatytam terminui, pvz.: 1 metai:

  1. Konstrukcinis produkto brokas. Jei produktas yra iš esmės brokuotas ir jis galutinai sugenda panaudojus jį n kartų, tuomet kad ir kiek sykių jį gautum naują, praėjus garantiniam laikotarpui teks jį galutinai išmesti ir pirkti kitą produktą.
  2. Gaunu naują, bet panaudotą. Keičiant produktą į naują, gaunamas naujas daiktas, tačiau garantija tebėra likusi nuo seno sugedusio produkto. Negi naujai prekei neturėtų būti suteikiama naujo produkto garantija? Šis faktas leidžia tiekėjams manipuliuoti likusia garantija. Pavyzdžiui, grąžini sugedusią prekę, kuriai buvo likęs trumpas garantinis laikotarpis. Palaikę tą prekę kol baigsis garantija, ją grąžina atgal pirkėjui. O tada jau "tavo bėdos" - garantija nebegalioja...
  3. Suremontavo, bet sugadino. Atiduodam, pvz.: kompiuterį garantiniam remontui. Atsiėmus pastebi, jog po "taisymo" nebeveikia kitas kompiuterio komponentas (pvz.: CD-ROM), kuriam jau nebetaikoma garantija. Ir nemėgink pasakyt, kad atiduodant į garantinį aptarnavimą jis dar veikė...

Ar neturėtų vartotojų teisių apsaugos tarnyba įvesti kažkokius reikalavimus garantiniam produktų aptarnavimui, kad pažaboti galimą gamintojų ir tiekėjų savivalę?